EvH-IT

Uw kantoorautomatisering geregeld zonder poespas!
Support tool

Voor Dropbox en Wetransfer is een goed Europees alternatief. De bestanden worden versleuteld verstuurd (en opgeslagen op de lokale laptop/pc) en zijn controleerbaar door de verstuurder. Dit kost 10,- per gebruiker per maand en een account heeft onbeperkt dataopslag met "fair use policy". Het is een erg goed alternatief voor genoemde programma's maar ook voor laptop gebruikers die bestanden mee willen nemen om offline te kunnen werken.

 

Hieronder verder uitgelegd wat het is:

 

EU Datawet 2016: Hoe gaat u de data van uw klanten en eigen onderneming veilig stellen?

 

Iedereen heeft wel eens gebruik gemaakt van de diensten van Dropbox en WeTransfer. Het is eenvoudig in gebruik en (grote) bestanden kunt u gemakkelijk openen en delen. Het is echter de vraag hoe veilig deze diensten zijn en wat er gebeurt met uw bedrijfsdata. Voor beide diensten is een uniek, zakelijk alternatief ontwikkeld, die de voordelen heeft gecombineerd én de veiligheid van uw data met één oplossing kan garanderen!

​ 

Het veiligstellen van bedrijfsdata is een actueel onderwerp. Hier leest u bijvoorbeeld dat ook Rijksoverheid nieuwe maatregelen neemt. Wilt u geen zorgen maken over mogelijke problemen van lekkende data, makkelijker (samen)werken en altijd toegang hebben tot uw bestanden? Dan is Nomadesk uw oplossing.

 

Veilig bestanden openen en delen

Het opslaan van bestanden in de cloud heeft een aantal voordelen. Zo kunt u ten eerste de bestanden vanaf ieder willekeurig device - zoals een computer, smartphone of tablet - online en offline benaderen. Daarnaast is het mogelijk om uw bestanden intern en extern veilig te delen met anderen. Het delen van bestanden is erg handig als u met anderen aan hetzelfde project werkt of als u bestanden met collega's of personen buiten de organisatie wilt delen. Nomadesk is dé oplossing om veilig met uw data om te gaan, op een gebruiksvriendelijke manier met uw bestanden te werken en deze (extern) te delen.

 

Back-up

Een ander voordeel van opslag in de cloud is dat het tegelijkertijd ook dient als een goede back-up. Zelfs als uw huis of zaak afbrandt en er van uw computer niets meer over is, zijn uw waardevolle data vanaf elk ander device gewoon weer te downloaden. Nomadesk heeft hier bovenop als extra beveiliging TheftGuard™. Ieder Nomadesk dashboard heeft een uniek serienummer, waardoor u de toegang tot uw server kunt traceren. Indien uw computer verloren raakt of gestolen wordt, kunt u op afstand de bestanden op die computer 'vernietigen' van zodra iemand ze probeert te openen. Deze tracking stelt u zelfs in staat uw verloren mobiel toestel te lokaliseren via Google Maps.

 

Dashboard en veiligheid

Uw bestanden zijn belangrijk voor u en kunnen vertrouwelijk zijn. Met Nomadesk fileserver bent u er zeker van dat niemand toegang krijgt tot uw kritieke bestanden, tenzij u hen rechten toekent. Nomadesk voorziet in een dubbele beveiliging door enerzijds uw bestanden op uw computer te coderen en ze anderzijds over een beveiligde SSL-verbinding te back-uppen op de cloud server. Wanneer het Nomadesk dashboard gesloten is, zijn uw fileservers onzichtbaar en beveiligd via 256-bit encryptie. De documenten zijn enkel toegankelijk wanneer u inlogt via het Nomadesk dashboard, waarna de server toegankelijk wordt zoals een lokale harde schijf. U maakt gemakkelijk nieuwe schijven aan en schrijft zelf de rechten toe.

 

In het kort de 3 voordelen van Nomadesk:

Beveiligde en ongelimiteerde cloud storage
Altijd, overal en vanaf ieder device toegang tot uw bestanden
Uitgebreide mogelijkheden om bestanden veilig te delen

 

Probeer Nomadesk gratis uit

Probeer nu 14 dagen gratis Nomadesk en ervaar hoe gemakkelijk en veilig u kunt werken. Vraag dit aan via EvH-IT